Talamusen är viktig iaf :O

Kan man dö av att plugga? Dö av tråkhet isåfall.. hahaha

Jag tänkte för en stund sedan att nu får jag nog sätta igång med att plugga... :s
 
Men nu efter typ 14 minuter och 15 sekunder har jag tråkat ut mig rejält. Kanske inte är så förvånadsvärt när det jag läser om handlar om: tusen olika saker om blodet, hur hjärtat fungerar, blodkärl som spricker, blodkroppar, hur njurarna fungerar, hur skelettet är uppbyggt, hur hjärnan är uppbyggd, vilka muskler vi har och vårt hela jävla nervsystem.  
Vet ni tex vad ord som: systoliskt tryck, fibrinogen, diskar, kotkroppar, svampaktiga ben, perifera nervsystemet, sensoriska nerver, CNS, benbrott,  hjärnbalken, grå barken, hypofysen, axon, dendrit, myelinhölje och autonoma nervsystemet är för något?
Nej då förstår ni hur svårt detta provet är. Det är det sista provet med på kursen och det viktigaste så man kan inte skita i det heller som jag först tänkt. :S Så får helt enkelt plugga vidare!
Annars idag har det varit en kort skoldag!!! =)
Skulle egentligen haft lektioner mellan 8-15.30 men slutade efter första lektionen som var matte c! ;) Riktigt nice!
Matten gick med rätt an eftersom vi dampade los hela lektionen.
Annars idag har jag tränat lite och fick reda på att jag kanske blir erbjuden ett annat sommarjobb också! hoppas! =)

Ikväll ska jag bara slappa. Imorgon går jag till 2 så det är rätt okej.

Nej men nu får jag återgå till min kära naturbok och fortsätta min läsning om talamusen, hypotalamusen och sådana där saker! ;)  Ha det bäst! =D

Pussss




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback